ABET Akreditasyon
 | "Engineering Commission of ABET" tarafından akredite edilmiştir, www.abet.org |
Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Eğitsel Amaçları:
- EA1. Organizasyonların gereksinimlerini anlamak, bunları araştırmak ve formüle etmek
- EA2. Bilimsel bilgiye dayanarak organizasyonel performansı geliştirmek
- EA3. Farklı bilgi ve becerileri gerektiren alanlara esneklikle uyum sağlamak
- EA4. Endüstriyel sistemlerin etkin tasarımı, uygulaması ve sürekli gelişmesine odaklanmak
Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Öğrenci Çıktıları:
- ÖÇ1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili bilgilerinizi uygulama becerisi
- ÖÇ2. Deney tasarlama ve uygulama becerisi, verileri analiz etme ve yorumlama becerisi
- ÖÇ3. Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçeğe uygun kısıtlar dahilinde gerekli ihtiyaçları sağlayacak bir sistemi, ürün bileşeni veya süreç tasarlama becerisi
- ÖÇ4. Takım çalışması yapabilme becerisi
- ÖÇ5. Öğrendiğiniz bilgileri kullanarak, mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
- ÖÇ6. Endüstri Mühendisliği mesleğinin getirdiği sorumlulukları ve etik ilkelerini bilmesi
- ÖÇ7. İletişim kurma becerisi
- ÖÇ8. Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerinin kavranması
- ÖÇ9. Yaşam boyu öğrenme bilincini ve bunu yaşama geçirme becerisi
- ÖÇ10. Çağdaş konularla ilgili bilgi
- ÖÇ11. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve çağdaş mühendislik araçlarını kullanma becerisi
- ÖÇ12. İş dünyasında uygulama yapma becerisi
- ÖÇ13. Yönetim bilgi ve becerisi
Endüstri Mühendisliği Programının Yıllara Göre Kayıt ve Mezuniyet İstatistikleri:
Akademik Yıl (Academic Year) | Yeni Öğrenci Sayısı (Number of New Enrollments) | Mezun Olan Öğrenci Sayısı (Number of Graduates) | Üniversite Seçim Sınavı (University Entrance Exam) |
Taban Puan | Tavan Puan | Taban Sıra | Tavan Sıra |
Minimum Score | Maximum Score | Minimum Rank | Maximum Rank |
2020-21 | 143 | N/A | 511,705 | 537,254 | 9160 | 1369 |
2019-20 | 144 | 196 | 495,634 | 522,523 | 8302 | 2069 |
2018-19 | 144 | 158 | 486,927 | 522,465 | 9584 | 1806 |
2017-18 | 144 | 134 | 468,307 | 517,425 | 10651 | 1231 |
2016-17 | 134 | 150 | 485,113 | 525,926 | 8330 | 963 |